شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
محمدجواد حاج علی‌اکبری

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه در کنار دیگر وظایف خود اهتمام ویژه در جذب مخاطب جدید در آیین معنوی نماز جمعه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری روز جمعه در گردهمایی سراسری اعضای ستادهای نماز جمعه سراسر کشور در مشهد اظهار داشت: اعضای این ستاد در کنار توجه مخاطبان همیشگی نماز جمعه، باید توجه ویژه‌ای به نسل جدید از جمله کودکان و نوجوانان داشته باشند و مقدمات حضور آنها در این فریضه الهی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: حضور نسل جدید در نماز جمعه یکی از شاخص‌های ستادهای برتر است که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نگاه خاصی به آن دارد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، آیین نماز جمعه را از اتفاقات پربرکت نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: احیای این فریضه دینی از بزرگترین عنایات جمهوری اسلامی است، به طوری که اگر نماز جمعه تنها دستاورد انقلاب اسلامی بود، برای مردم کفایت می‌کرد.

وی تصریح کرد: نماز جمعه یک واجب استثنایی است که برکات آن در دفاع مقدس، دفع فتنه‌ها و گره‌گشایی از کار مردم بسیار اثرگذار بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ابراز کرد: اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه دارای شاخصه‌های اخلاقی نمونه‌ای هستند که اخلاص، شناخت درست از مخاطب و سعه صدر از صفات بارز آن‌ها است.

وی با اشاره به شاخصه‌های برتری یک ستاد برگزاری نماز جمعه، خاطرنشان کرد: افزایش مخاطبان نمازهای جمعه نسبت به جمعیت شهر، اهتمام ویژه به امور بانوان، رسیدگی به افراد خاص، پاکیزگی و آراستگی محیط نماز جمعه و همکاری برای گره‌گشایی از کار مردم، از مهمترین معیارهای یک ستاد برتر برگزار کننده نماز جمعه است.

گردهمایی سراسری اعضای ستادهای نماز جمعه سراسر کشور روز پنجم مردادماه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ ستاد برگزاری نماز جمعه در کشور آغاز به کار کرد و از آن روز به بعد پنجم مردادماه، روز نماز جمعه نام گذاری شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha